Deze checklist kan helpen bij de voorbereiding van een telewerkproject. De checklist doet nadenken over aspecten zoals de set-up van de thuiswerkomgeving, de mobiele werkomgeving, timemanagement en zelforganisatie, omgang met veranderde werkplekken, evaluatie van efficiëntie/verdere opleiding…
Deze checklist verduidelijkt 7 punten die gebruikt kunnen worden om na te gaan of de jobs in uw organisaties 'leerrijk' zijn. Dat wil zeggen dat medewerkers vanuit de job voldoende impulsen krijgen die competentieontwikkeling stimuleren:
Aan de hand van dit instrument (vragenlijst) kunt u uw cognitieve stijl analyseren. Cognitieve stijlen kunnen gedefinieerd worden als consistente en ingebouwde voorkeuren wat betreft het organiseren en verwerken van informatie. Een cognitieve stijl beïnvloedt de manier waarop mensen zich gedragen en heeft een impact op prestaties. Wat de één saai vindt, kan voor de ander net boeiend zijn.
In het kader van tijds-en plaatsonafhankelijk werken blijft het cruciaal om als team en als leidinggevende voldoende aandacht te hebben voor het geven van feedback. Dit is niet altijd eenvoudig gezien het verminderde fysieke contact. Feedback is een boodschap over het gedrag of de prestaties van een ander en is onmisbaar als je met anderen samenwerkt.
Mensen vormen het verbindende element binnen Het Nieuwe Werken. Wat vinden zij belangrijk en hoe kijken zij aan tegen de huidige organisatie? Het Nieuwe Werken spel is een middel om een dialoog op gang te brengen binnen uw organisatie.
Ingesloten vind je een lijst van enkele ICT Tools die kunnen helpen bij HNTW. Waarom de tools interessant zijn, hoe ze ingezet kunnen worden en de beschikbaarheid ervan wordt per tool toegelicht.
Bij HNTW is het cruciaal om te coachen op resultaat. Maar wat zijn en hoe kom je tot effectieve resultaten? Via deze matrix wordt vooral de effectiviteit van verschillende resultaten, namelijk oplossingen in kaart gebracht.
De matrix kan je als leidinggevende gebruiken in de volgende situaties :
Inzicht in verschillende interactiestijlen is essentieel om doelgericht te kunnen communiceren. "Hoe" iemand iets zegt, bepaalt dikwijls meer het verloop en het resultaat van het gesprek dan "wat" die persoon zegt.
Deze vragenlijst helpt u bij het verwerven van inzicht in uw eigen interactieprofiel en dat van anderen.